Polecane

„Tak” dla LGBT, „nie” dla różańca. Ratusz blokuje reklamę inicjatywy modlitewnej przed sejmem

 

Władze miasta zatrzymały emisję reklamy inicjatywy „Otoczmy Sejm różańcem świętym” w warszawskich tramwajach – przekonują jej organizatorzy. – To prześladowanie na tle religijnym i złamanie praw konstytucyjnych. Skierujemy sprawę do sądu – mówi „Codziennej” Marcin Dybowski z Krucjaty Różańcowej dla Ojczyzny. Zaledwie kilka dni temu prezydent z otwartymi ramionami witała w Warszawie aktywistów LGBT.

11 listopada sejm po raz szósty zostanie otoczony modlitwą różańcową. Po raz pierwszy wydarzenie miało być reklamowane.

Zwróciliśmy się do firmy, która zajmuje się udostępnianiem nośników medialnych w metrze i tramwajach. Z przedstawionej nam oferty wybraliśmy Tramwaje Warszawskie jako najbardziej nam odpowiadające. Wystawiono nam fakturę, a reklama po dostosowaniu jej do regulaminu została przyjęta – mówi nam Marcin Dybowski z Krucjaty Różańcowej dla Ojczyzny, która organizuje wydarzenie.

Okazało się jednak, że jest problem z emisją reklamy.

Najpierw na poziomie samych Tramwajów Warszawskich, a potem się okazało, że TW – chociaż nigdy tego nie robią – zwróciły się do ratusza z zapytaniem, czy wolno im taką reklamę publikować. Dostali odpowiedź, że nie- relacjonuje Dybowski.

Wydarzenie zostało zgłoszone do ratusza i jest zgromadzeniem legalnym.

Te same władze łożą pieniądze na satanistyczne sztuki czy reklamowanie wydarzeń zdecydowanie negatywnych, a nam odmawiają reklamy akcji modlitewnej. To jest ewidentne prześladowanie na tle religijnym i złamanie praw konstytucyjnych. Skierujemy sprawę do sądu - zapowiada nasz rozmówca.

Dorota Łomicka

Absolwentka Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na UKSW, z \"Gazetą Polską Codziennie\" związana od 2013 r.

Cały tekst w „Gazecie Polskiej Codziennie”  z 8.11.17r.

za: http://niezalezna.pl