Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Lewackie czytanki

Związek Nauczycielstwa Polskiego w swoich publikacjach wprost promuje genderyzm i podważa zasadność nauczania religii w szkołach.

Na stronie internetowej ZNP są do pobrania broszury pod tytułem „Czytanki o edukacji”. Jedna z nich poświęcona jest dyskryminacji. Autorzy podnoszą w niej m.in. tezy o tym, że obecność religii w szkołach jest przejawem dyskryminacji. Cytowane są wypowiedzi rodziców, które sugerują szkolny ostracyzm z powodu decyzji o nieposyłaniu dzieci na religię. Skala antykatolickiej propagandy jest porażająca.

„Faworyzowanie religii rzymskokatolickiej w polskich szkołach i przedszkolach jest ewidentne, a ustanowione prawo niejednoznaczne, lub inaczej – odczytywane tylko z punktu widzenia większości rzymskokatolickiej. Poza tym rodzice zaliczani do mniejszości religijnej lub pozareligijnej często nie znają tych przepisów (np. o tym, że lekcje religii nie są obowiązkowe)” – wywodzą autorzy broszury.

„Druga sprawa to wygoda dyrektorów placówek, którzy ułatwiają sobie pracę, automatycznie wklejając lekcje religii do planu zajęć szkolnych. Nie można również nie zwrócić uwagi na aspekt konformizmu obu stron, wskutek którego najbardziej cierpią dzieci. Co za tym idzie, zamiast uczyć tolerancji i poszanowania praw innych, znakomita większość szkół, z doskonałym skutkiem i przy biernej akceptacji rodziców, podtrzymuje stereotypy i dyskryminuje uczniów i uczennice innych wyznań niż rzymskokatolickie lub niewierzących” – głosi „Czytanka o edukacji”.

Według jej autorów, rodzice niewierzący żyją w rzeczywistości wymuszonej przez „reżim nauczania w szkole religii rzymskokatolickiej dla wszystkich bez żadnej alternatywy”.

 „Mamy do czynienia z autorytarną władzą jednej religii, która próbuje podporządkować sobie wszystkich, zaczynając pracę nad tym już od przedszkola, przy biernej akceptacji świeckiego państwa” – uważa autor artykułu.

Paulina Gajkowska

za:naszdziennik.pl

***

Ludzie bez oglądu sensu istnienia?... Bez wiedzy o ludzkim rodowodzie?... Bez Sensu?...
 - "Zwykła" amnezja czy swoista diabelska taktyka?...
kn

Copyright © 2017. All Rights Reserved.