Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Terlikowska: Polskie homo - Radio nadaje



Państwowa Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pod kierownictwem Jana Dworaka powinna zmienić nazwę na POwska Rada ds Homoideologizacji Polskich Rodzin.

Homolobby wykorzystuje ostatni tydzień kampanii wyborczej i w publicznym medium przekonuje do jednopłciowych „związków” partnerskich. Wszystko w ramach kampanii społecznej „Popieram związki”.

Zielone światło organizacjom homoseksualnym dała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. To do niej bowiem spływały tysiące protestów po tym jak jesienią zeszłego roku ten sam spot (tylko w wersji telewizyjnej) został wyemitowany w Telewizji Polskiej. Choć przeciwko łamaniu polskiej konstytucji protestowali prawnicy, moraliści i zwykli telewidzowie, KRRiTV nie dopatrzyła się naruszenia prawa w propagandowej reklamówce przygotowanej przez Kampanię Przeciwko Homofobii. Emisja spotu w TVP zbiegła się w czasie z pracami sejmowymi nad projektami ustaw dotyczącymi związków partnerskich autorstwa Twojego Ruchu i SLD. Co ciekawe, sprawozdawcą jednego z projektów był Robert Biedroń, wieloletni szef Kampanii Przeciwko Homofobii, która spot wyprodukowała.

Ostatni tydzień kampanii organizacje homoseksualne postanowiły wykorzystać dla swoich celów. Z pomocą innego publicznego medium, radiowej Jedynki, znów puszczają kontrowersyjny spot. Jak zapowiada KPH, tylko w maju ma on zostać wyemitowany antenie Polskiego Radia 40 razy.

Spot emitowany w publicznym medium przedstawia dzień z życia pary kobiet: śmieją się, kłócą, wspólnie spacerują, modlą się, a na koniec świętują wraz z rodziną kolejną rocznicę związku. Z intymnością i ciepłem głosu lektorki kontrastuje narracja słowna: budzę się przy kimś obcym … śmieję się z kimś obcym… z kimś obcym obchodzę kolejną rocznicę naszego związku. Dlaczego z kimś obcym? „Bo w świetle polskiego prawa osoby żyjące w związkach partnerskich są dla siebie zupełnie obce” – podkreśla KPH. Jej szefowa Agata Chaber przytacza na stronie internetowej KPH badania, z których wynika, że „aż 87% osób nieheteroseksualnych zawarłoby związek partnerski, gdyby istniała taka możliwość”.

Do reklamówki przygotowanej przez Kampanię Przeciwko Homofobii jesienią zeszłego roku zgłaszano wiele zastrzeżeń natury prawnej i moralnej. W skargach adresowanych zarówno do Telewizji Polskiej, jak i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zwracano uwagę, że spot zachęca do popierania inicjatyw, które stoją w sprzeczności z polskim porządkiem konstytucyjnym. „Spot „Najbliżsi obcy" przedstawia dzień z życia dwóch lesbijek, ukazując bohaterki w sytuacjach właściwych dla tradycyjnego małżeństwa. Spot dokonuje w ten sposób zestawienia, którego celem jest wywołanie wrażenia emocjonalnej bliskości względem obu kobiet, oswajając widza z projektami radykalnej inżynierii społecznej, której wyrazem jest instytucjonalizacja związków osób tej samej płci. Instytucjonalizacja taka, jest wyrazem szczególnej ochrony prawnej i na mocy art. 18 Konstytucji jest zarezerwowana dla małżeństwa, jako związku kobiety i mężczyzny” - napisali w swoim stanowisku prawnicy z Instytutu Kultury Prawnej Ordo Iuris. Podkreślali także, że spot łamie regulamin Komisji ds. Kampanii Społecznych TVP. Dokument wyraźnie nakazuje, aby treść przekazów była zgodna z polskim prawem i powinna dotyczyć w szczególności m.in. działań służących umacnianiu rodziny. „Rodzina natomiast, w świetle Konstytucji jest związana zasadniczo z ochroną małżeństwa a zwłaszcza macierzyństwa i rodzicielstwa. W oczywisty sposób, natura związków homoseksualnych jaskrawo sprzeciwia się tej aksjologii”.

Tylko za pośrednictwem strony internetowej CitizenGO protest do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wysłało ponad 60 tys. internautów. Skargi wysyłane były także do TVP. Na rzecznikach prasowych obu instytucji listy protestacyjne nie wywarły żadnego wrażenia, a nawet – można to dziś śmiało powiedzieć – zostały wręcz zignorowane. „Przyjmujemy do wiadomości, że są osoby, którym się ten spot nie spodobał. (…) Ale też trzeba pokazywać coś, co sprawi, że można być za albo przeciw, a nie tylko coś, na co wszyscy będą się zgadzać. Tylko w totalitarnych państwach wszyscy są zadowoleni z tego, co jest pokazywane w telewizji publicznej” – mówił KAI ówczesny rzecznik TVP Jacek Rakowiecki.

Skoro kilka miesięcy temu instytucje, które powinny stać na straży prawa i ładu społecznego, dały się wciągnąć w homoseksualną propagandę, to nie ma się co dziwić, że zachęcona jesiennym sukcesem Kampania Przeciwko Homofobii działa dalej i promuje sprzeczne z polską konstytucją rozwiązania, które godzą w dobro rodziny i małżeństwa jako związku kobiety i mężczyzny.

Fronda.pl skierowała do rzecznika prasowego Polskiego Radia pytania dotyczące emitowanego właśnie spotu. Do tej pory nie dostaliśmy na nie odpowiedzi.

Małgorzata Terlikowska

za:www.fronda.pl/a/terlikowska-polskie-homo-radio-nadaje,51033.html

Copyright © 2017. All Rights Reserved.