KRRiT pracuje nad nowymi metodami badania mediów
Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

KRRiT pracuje nad nowymi metodami badania mediów


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje nad nowymi metodami badania mediów. Obecnie – jak wskazują przedstawiciele KRRiT – nie są one przejrzyste.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji już niedługo przedstawi nowy sposób pomiaru oglądalności i słuchalności mediów – powiedział Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

    – W większości krajów powstają jakieś komitety, które pilnują tych badań, uczestniczą w nich nadawcy i reklamodawcy, którzy nawzajem patrzą sobie na ręce i chcemy do tego doprowadzić, żeby taki właśnie był model w Polsce, ale też, żeby państwo uczestniczyło w tym modelu – zaznaczył Witold Kołodziejski.

Dzisiejsze badania mediów prowadzone tylko przez jedną firmę – dodał.

    – Tak naprawdę my nie wiemy, jak wygląda jakość, bo nie mamy dostępu do metodologii – powiedział przewodniczący KRRiT.

Dlatego KRRiT bierze sprawy w swoje ręce.

    – Będziemy analizować dane pochodzące w przyszłości docelowo z milionów dekoderów telewizji satelitarnej, telewizji kablowej czy inteligentnych telewizorów, które teraz coraz częściej są też połączone z internetem – wskazał Witold Kołodziejski.

Poszerzony zostanie także panel badawczy.

    – Czyli ok. 10 tys. gospodarstw domowych z nowoczesnymi urządzeniami albo aplikacjami będzie badało nie tylko telewizję, ale radio i internet. To wszystko razem, tzw. badania jednoźródłowe, tak, żeby można było wreszcie określić, jaki jest odbiór konkretnej treści – zwrócił uwagę przewodniczący Rady.

Nowa propozycja została wypracowana podczas dialogu technicznego z licznymi podmiotami rynku medialnego.

    – Ponad 30 firm się zgłosiło i dalej się zgłaszają. Bardzo ciekawe propozycje, nowe rozwiązania, nowe metody pomiaru – wskazał.

Wyniki oglądalności są ważne zarówno dla nadawców, jak i reklamodawców.

    – Takie badania to jest po prostu waluta, którą później nadawcy rozliczają się z reklamodawcami. Chodzi o bardzo duże pieniądze, które płyną z reklam i nadawcy żyją właśnie z tych budżetów – powiedział Witold Kołodziejski.

KRRiT przedstawi dotychczasowe prace nad projektem w przyszły piątek podczas konferencji Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

za:www.radiomaryja.pl

Copyright © 2017. All Rights Reserved.