Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Ile kosztują nas media pro-rządowe?

W ostatnim numerze tygodnika „wSieci” Andrzej Potocki, odsłonił tajniki finansowania mediów pro-rządowych przez spółki skarbu państwa. Sumy, która trafiają do „niezależnych” redakcji są porażające. Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie byłą szefową KRRiT, posłankę PiS Elżbietę Kruk.

Jak pisze Potocki:

„Zanalizowaliśmy ogólnodostępne domom mediowym dane dotyczące rynku tygodników opinii w Polsce, zgromadzone przez firmę AGB Nielsen Audience Measurment. Jest to jedna z najbardziej liczących się na polskim rynku firm badawczych, dostarczająca danych z zakresu czytelnictwa i oglądalności środków masowego przekazu. Jej zadaniem jest również monitorowanie wydatków na reklamę. By wyciągnąć jeszcze bardziej wiarygodne wnioski posiłkowaliśmy się również danymi o sprzedaży Związku Kontroli Dystrybucji Prasy oraz efektami monitoringu wydawnictw uzyskanych dzięki danym pochodzącym również z innych firm, takich jak - Kantar Media czy ZenithOptimedia. Są to wskaźniki najbardziej miarodajne i przyjęte przez branżę medialną, pokazujące m.in. rozpowszechnianie gazet w Polsce czy przychody z reklam. Wnioski są ciekawe. Analiza rynku polskich tygodników opiniotwórczych w latach 2009 – 2013 wykazała, że większość wydatków reklamowych sektora publicznego, czyli spółek Skarbu Państwa (50,23 procent) trafia do tygodnika „Wprost”, choć tytuł ten ma jedną z najniższych sprzedaży, a zarazem najwyższy koszt dotarcia reklamy do klienta wśród badanych tygodników opinii. Nasza analiza opiera się na cenach cennikowych z uwzględnieniem stosowanych rabatów, co jest powszechnie przyjętym standardem np. przy analizie przychodów i wartości firm medialnych” - czytamy w tygodniku „wSieci”.

Podawane rzez Potockiego sumy są szokujące.
I tak WYDATKI SEKTORA PUBLICZNEGO W TYGODNIKACH OPINII W ROKU 2013 wynoszą (według danych cennikowych):

Businesswek - 763 000 zł      2,97 %

Gazeta Polska - 0 zł              0,00 %

Newsweek - 6 170 258 zł      24,01 %

Polityka - 5 829 500 zł           22,69 %

Przegląd - 27 000 zł                0,11 %

Wprost - 12 905 950 zł          50,23 %

W odpowiedzi na ujawnione informacje o dochodach spółek medialnych, redakcja tygodnika „Wprost”, zarzuciła „wSieci” iż jej tekst jest populistyczny i "świadczący o ignorancji autora bądź celowym wprowadzaniu w błąd czytelników". Dzieje się tak bowiem, okazało się, że redakcja „wSieci” dotarła do materiału, który ukazuje ofertę jaką w 2011 roku Platforma Mediowa Point Group złożyła jednej ze spółek z udziałem skarbu państwa w związku z organizacją Gali Nagród Kisiela za rok 2010. Trochę reklam, kilka świadczeń sponsorskich wyceniono na niemal cztery miliony złotych! W ocenie ekspertów którymi rozmawialiśmy wystawiona cena za opisany pakiet jest szokująca!

Portal Stefczyk.info poprosił o komentarz w tej sprawie posłankę PiS i byłą przewodniczącą KRRiT Elżbietę Kruk:

„To jest skandaliczna sytuacja, którą zajmowaliśmy się w ramach parlamentarnego Zespołu ds. Wolności Słowa” - mówi posłanka PiS naszemu portalowi.

Kruk dodaje, że sprawa finansowania mediów poprzez reklamy należy konkretnie i raz na zawsze wyjaśnić:

„Skierowaliśmy wniosek do NIK z prośbę o kontrolę spółek, które reklamują się w mediach. Ujawniona przez tygodnik „wSieci” suma, którą otrzymało „Wprostu” powoduje, iż będziemy chcieli uzupełnić ten wniosek o nowe dane” - komentuje była szefowa KRRiT Elżbieta Kruk.

za:www.stefczyk.info/wiadomosci/polska/ile-kosztuja-nas-media-pro-rzadowe,9958609780#ixzz2uRSjsI00

Copyright © 2017. All Rights Reserved.