Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Stanisławczyk: Medium publiczne powinno promować kulturę polską

Barbara Stanisławczyk, nowa prezes zarządu Polskiego Radia w programie "Sygnały Dnia" (Program Pierwszy Polskiego Radia) powiedziała, że media publiczne muszą mieć swoją misję, czyli odgrywać pewną rolę wobec państwa i narodu." Misja to spełnienie pewnej roli, jeśli chodzi o radio – roli kulturowej, to również misja społeczna, czyli służenie społeczeństwu, służenie państwu, służenie narodowi" - mówiła. I dodała, że nie chce mówić o przeszłości Polskiego Radia ale o "teraźniejszości, która jest związana ze mną".

Dziennikarka, autorka znakomitej książki pt. Kto się boi prawdy, wyjaśniła jak rozumie media narodowe, o których tak głośno ostatnio: "To medium, które służy narodowi i społeczeństwu, które odzwierciedla rzeczywistość społeczną, które zapewnia sprawiedliwy udział w debacie publicznej, który kreuje pozytywne wzorce kulturowe, kreuje dobre, pozytywne snobizmy, czyli wszystko, co jest związane z kulturą Polski i życiem społecznym (...) Medium publiczne, jakim jest radio czy telewizja, powinno promować kulturę polską. Oczywiście nie chodzi o eliminacje muzyki, ale powinniśmy zachować pewną równowagę. Robią to wszystkie media publiczne. (…) Nie możemy zapominać, że mamy świetnych twórców, wspaniała kulturę - nie wyrzekajmy się tego, pomóżmy naszej kulturze!". I dodała, że będzie starać się o pluralizm programów w Polskim Radiu: "Każdy z programów musi mieć swój charakter, żeby się nie powielać, ale misja powinna przyświecać każdemu z programów. Nad szczegółami będziemy pracować (...) Różnorodność jest zasadą dziennikarstwa. Różnorodność jest podstawa tego, żeby medium nie zanudziło i przyciągało widzów. Nie można mówić, że tylko radio gadane albo śpiewane. Każdy program ma swoją specyfikę i niech tak pozostanie".

Stanisławczyk jest pewna, że pomimo iż internet zdobył prawie cały rynek informacyjno-rozrywkowy to nadal jest miejsce na ostnienie tzw. klasycznego radia: "Pod warunkiem, że będzie to dobre radio trafiające w gusta i zapotrzebowanie odbiorców i będzie radiem ciekawym, więc myślę, że przyszłość radia jest nieustająco aktualna. Tak jak książka, która ma swoją specyfikę, tak jak radio. O radiowcach mówi się, że to rodzina radiowa, tak samo myśli się o słuchaczach. Są ludzie, którzy bez radia nie wyobrażają sobie bycia i życia. To duża grupa ludzi. Myślę, że tak pozostanie. Musimy sprawić wspólnie, aby ta rodzina się powiększała i żeby była zintegrowana".

Według nowej prezes PR radio ma też dużo do zaoferowania młodym ludziom: "Starsze pokolenie jest przyzwyczajone do radia, to pewne pozytywne uzależnienia. Jeśli chodzi o ludzi młodych, to są bardziej związani z internetem. Ale przecież w internecie też można słuchać radia. To nie jest konkurencja, której powinniśmy się bać".

za:www.fronda.pl/a/stanislawczyk-medium-publiczne-powinno-promowac-kulture-polska,63775.html

Copyright © 2017. All Rights Reserved.