Kto przeciw?

Polska spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała z ukraińską firmą Ukrzaliznica umowę o współpracy w budowaniu nowej infrastruktury kolejowej w europejskim formacie rozstawu torów. Jej sztandarowym projektem jest linia kolei dużych prędkości (250 km/godz.), która ma połączyć Warszawę z Kijowem via Lwów.

Rozpoczęcie jej budowy do Lwowa planuje się na 2026 r. Obecnie podróż pociągiem z Warszawy do Kijowa trwa 17 godz., a nowa linia skróci ten czas do 5 godz. Otworzy to możliwość szybkiego transportu kolejowego towarów do UE, co jest priorytetem Ukrainy. Podpisanie tej niezwykle ważnej umowy świadczy o tym, że powstałe w trakcie wojny ścisłe więzi między naszymi krajami już owocują konkretnymi inicjatywami związanymi z odbudową Ukrainy ze zniszczeń wojennych. Ciekawe, kto pierwszy zaatakuje ten projekt: totalna opozycja, „ekokolodzy” czy Niemcy?

Jerzy Lubach

za:niezalezna.pl