Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

To się dzieje naprawdę! Kanadyjska nauczycielka: 2+2=4 to forma białej supremacji

„Istnieje wiele matematycznych praktyk edukacyjnych, których my (biali) nie postrzegamy jako rasistowskie lub supremacjonistyczne, gdyż są tak bardzo zakorzenione w naszym wykształceniu i doświadczeniach (i to my jesteśmy tymi, którzy czerpią z nich korzyść)” – napisała na Twitterze Heather Theijsmeijer, matematyczka z kanadyjskiej prowincji Ontario. Na swoim blogu Theijsmeijer oznajmiła, że przestała używać słowa „równa się”, gdy mowa o równaniach matematycznych.

Na tweet zareagował Christopher F. Rufo, reżyser filmów dokumentalnych, dziennikarz i pracownik naukowy w Manhattan Institute: „Kanadyjska nauczycielka matematyki twierdzi, że 2+2=4 to biała supremacja”. Rufo, który zwalcza psuedonaukę, w tym tzw. „krytyczną teorię rasy w instytucjach amerykańskich”, przytoczył tweet matematyczki wraz z dołączoną do niego grafiką.

Grafika w postaci piramidy, zatytułowana „Biała supremacja w edukacji matematycznej”, podzielona jest na dwie części: „Jawna biała supremacja (nieakceptowana w edukacji matematycznej)” i „Tajna biała supremacja (do pewnego stopnia akceptowana w edukacji matematycznej)”. W obszerniejszej „tajnej” części znalazło się podstawowe równanie matematyczne: „2+2=4”. Możemy też w niej znaleźć m.in.: „Odrzucanie alternatywnych algorytmów”, „Zakładanie, że matematyka jest neutralna”, „Eurocentryczny program nauczania matematyki” oraz „Rasową hierarchię w matematyce”.

Anthony Murdoch z „Life Site News” zauważa, że „wpis Theijsmeijer to część większego trendu w edukacji zarówno w Kanadzie, jak i w Stanach Zjednoczonych, który chce, by matematyki uczono stosując ideologię CRT [czyli krytycznej teorii rasy] jako przewodnika”. Według krytycznej teorii rasy „wszystkie legalne instytucje w Stanach Zjednoczonych są z natury rasistowskie”. Teoria ta także zakłada, że „rasa to kulturowo wymyślona kategoria stosowana do uciskania kolorowych”.

Murdoch podaje, że program nauczania w prowincji Ontario „jest mocno przepojony ideologią CRT, twierdząc, że matematyka jest subiektywną metodą normalizującą rasizm, gdyż podkreśla eurocentryczną wiedzę matematyczną”. Tymczasem w wielu szkołach Stanów Zjednoczonych zakazano stosowania krytycznej teorii rasy w nauczaniu, a np. na Florydzie wykluczono ją z programów dla nauczycieli. Przeciwko krytycznej teorii rasy, jak również indoktrynacji LGBT w nauczaniu ich dzieci protestują także amerykańscy rodzice.

za:www.fronda.pl

***

A badania... no... takie na psycho-sprawność....były?...

k

Copyright © 2017. All Rights Reserved.