Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Hejterskie spoty promujące Trzaskowskiego. Jest raport OBWE!

Sprawa finansowanych w wątpliwy sposób, promujących Rafała Trzaskowskiego, hejterskich spotów wraca w raporcie Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie. To sprawa tym poważniejsza, że zaangażowany w nią jest polski rząd i NASK.

Wirtualna Polska relacjonuje wstępne ustalenia obserwatorów OBWE i Rady Europy, którzy przyglądając się przebiegowi wyborów prezydenckich w Polsce, dostrzegli problem finansowania kampanii Rafała Trzaskowskiego z nieznanych źródeł i bierność polskich władz, które nie zapobiegły nadużyciom ani ich nie wyjaśniły.

- „Sposób, w jaki instytucje publiczne odpowiedzialne za ten obszar – w tym Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) – zajęły się przypadkiem sponsorowanych reklam na Facebooku, pochodzących od podmiotów trzecich o niejasnym źródle pochodzenia i finansowania, tuż przed pierwszą turą, wzbudził zaniepokojenie. W szczególności opóźnione i niespójne informowanie opinii publicznej oraz brak przejrzystości co do ustaleń i podjętych działań rodziły pytania o charakter i terminowość reakcji oraz wiązały się z ryzykiem obniżenia zaufania społecznego do zaangażowanych instytucji”- cytuje na łamach Wirtualnej Polski stanowisko obserwatorów red. Patryk Słowik.
Wirtualna Polska relacjonuje wstępne ustalenia obserwatorów OBWE i Rady Europy, którzy przyglądając się przebiegowi wyborów prezydenckich w Polsce, dostrzegli problem finansowania kampanii Rafała Trzaskowskiego z nieznanych źródeł i bierność polskich władz, które nie zapobiegły nadużyciom ani ich nie wyjaśniły. - „Sposób, w jaki instytucje publiczne odpowiedzialne za ten obszar – w tym Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) – zajęły się przypadkiem sponsorowanych reklam na Facebooku, pochodzących od podmiotów trzecich o niejasnym źródle pochodzenia i finansowania, tuż przed pierwszą turą, wzbudził zaniepokojenie. W szczególności opóźnione i niespójne informowanie opinii publicznej oraz brak przejrzystości co do ustaleń i podjętych działań rodziły pytania o charakter i terminowość reakcji oraz wiązały się z ryzykiem obniżenia zaufania społecznego do zaangażowanych instytucji” - cytuje na łamach Wirtualnej Polski stanowisko obserwatorów red. Patryk Słowik. Fragmenty raportu OBWE cytuje też red. Anna Wittenberg z „Dziennika Gazety Prawnej”. - „Raport OBWE w części o kampanii w internecie jest miażdżący. Dla Koalicji Obywatelskiej musi oznaczać kłopoty” - zauważa dziennikarka. W raporcie zwrócono uwagę m.in. na opłacenie przez Akcję Demokrację 600 cyfrowych bilboardów oraz publikowane przez nią reklamy internetowe. - „Komitet Obrony Demokracji ogłosił, że wynajął pociąg oraz zorganizował transport autobusowy w celu przewiezienia uczestników z Katowic do Warszawy na marsz poparcia dla Rafała Trzaskowskiego, który odbył się 25 maja. Firma Fat Frogs Media opłaciła reklamy w Google na łączną kwotę 131 000 PLN. Nieformalna grupa Spontaniczny Sztab Obywatelski sfinansowała i umieściła billboardy oraz banery przedstawiające Rafała Trzaskowskiego w pozytywnym, a Karola Nawrockiego w negatywnym świetle” - wymieniają autorzy raporty. Podobnych przykładów OBWE odnotowała znacznie więcej.

Fragmenty raportu OBWE cytuje też red. Anna Wittenberg z „Dziennika Gazety Prawnej”.

- „Raport OBWE  w części o kampanii w internecie jest miażdżący. Dla Koalicji Obywatelskiej musi oznaczać kłopoty” - zauważa dziennikarka.

W raporcie zwrócono uwagę m.in. na opłacenie przez Akcję Demokrację 600 cyfrowych bilboardów oraz publikowane przez nią reklamy internetowe.

- „Komitet Obrony Demokracji ogłosił, że wynajął pociąg oraz zorganizował transport autobusowy w celu przewiezienia uczestników z Katowic do Warszawy na marsz poparcia dla Rafała Trzaskowskiego, który odbył się 25 maja. Firma Fat Frogs Media opłaciła reklamy w Google na łączną kwotę 131 000 PLN. Nieformalna grupa Spontaniczny Sztab Obywatelski sfinansowała i umieściła billboardy oraz banery przedstawiające Rafała Trzaskowskiego w pozytywnym, a Karola Nawrockiego w negatywnym świetle”
- wymieniają autorzy raporty.

Podobnych przykładów OBWE odnotowała znacznie więcej.

za:www.fronda.pl

Copyright © 2017. All Rights Reserved.