Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Publikacje polecane

Gender w katolickiej szkole - to narzucenie niszczycielskiej idei

Kardynał Grocholewski: gender w katolickiej szkole - to narzucenie niszczycielskiej idei

Prefekt Kongregacji Wychowania Katolickiego kardynał Zenon Grocholewski powiedział, że niektóre szkoły katolickie ulegają ideologii gender. - To narzucenie niszczycielskiej idei - stwierdził. - Dzisiaj widzimy, że nasze instytucje, które umacniają swą tożsamość, notują wzrost liczby uczniów i także prestiżu – dodał duchowny.

Na konferencji w Watykanie kardynał Grocholewski przedstawił przygotowany w jego kongregacji dokument na temat dialogu międzykulturowego w katolickich szkołach. Celem takiego dialogu jest, jak podkreślono w podtytule, „życie razem dla cywilizacji miłości”.

Pytany o ideologię gender polski purpurat odparł, że szkoła katolicka nie może poddać się jej wpływowi. - Szkoła katolicka, która poddaje się wpływowi takich tendencji, nie zdaje sobie sprawy ze swojej misji - oświadczył kardynał Grocholewski.

- To narzucenie niszczycielskiej idei – powiedział. Ocenił, że ideologia ta jest niepokojąca i groźna. - Szkoły kościelne muszą być wierne chrześcijańskiej tożsamości – oświadczył prefekt.

- Dzisiaj widzimy, że nasze instytucje, które umacniają swą tożsamość, notują wzrost liczby uczniów i także prestiżu - mówił kard. Grocholewski. - Te zaś, które tracą tożsamość i które my też tracimy, nie są już atrakcyjne - dodał.

Prefekt Kongregacji Wychowania Katolickiego przypomniał najnowsze dane, z których wynika, że liczba szkół katolickich na świecie wzrosła w ciągu trzech lat, od 2008 do 2011 roku, o ponad 6 tysięcy. Obecnie jest ich 200 tysięcy. Liczba uczniów takich placówek wzrosła o prawie 3 miliony. Wzrost ten notuje się w Afryce, Azji i Oceanii, a spadek - w Europie i obu Amerykach.

za:niezalezna.pl/49723-kardynal-grocholewski-gender-w-katolickiej-szkole-narzucenie-niszczycielskiej-idei

***

Rodzice nie chcą gender

Polska Federacja Ruchów Obrony Życia apeluje do minister edukacji o zaprzestanie promocji w szkołach programów seksedukacji i ideologii gender.

„Jesteśmy mocno zaskoczeni zapowiedzią Pani Minister dotyczącą problematyki edukacji seksualnej w szkołach, w której rozważa Pani zasadność wprowadzenia do szkół różnych ścieżek edukacyjnych dotyczących seksualności człowieka, od konserwatywnej po genderową” – piszą obrońcy życia w liście otwartym do minister edukacji narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej. Pod listem podpisali się wszyscy członkowie Zarządu Federacji: dr Paweł Wosicki (prezes), Antoni Szymański, Antoni Zięba, Anna Dyndul, Maria Adamska-Kolupa, Jolanta Chytra, o. Ryszard Halwa, ks. Stanisław Kaniewski, Lidia Klempis, Dariusz Kłeczek, Henryk Koch, Ewa Kowalewska, Bogdan Nowacki, Iwona Rutkowska, Hanna Wujkowska, Katarzyna Urban.

Resort rozważa, by na lekcjach poświęconych tematyce seksedukacji do wyboru było kilka ścieżek, mniej lub bardziej kontrowersyjnych.

Model ma być taki jak w przypadku lekcji religii/etyki. Rodzice będą mogli wybrać – mówiąc w skrócie – albo program wychowujący do wierności i czystości, albo taki, w którym dzieci usłyszą, że nie warto żyć w czystości i stosować antykoncepcję, albo taki, w którym usłyszą, że akty homoseksualne są czymś normalnym. Kto nie będzie chciał posyłać dziecka na żadne zajęcia, nie będzie musiał tego robić.

Jak zaznaczają obrońcy życia, w polskich szkołach od 1994 r. odbywają się już zajęcia z przygotowania do życia w rodzinie, w ramach których omawiane są zagadnienia związane z ludzką płciowością. Przedmiotu tego nauczają tysiące wysoko wykwalifikowanych nauczycieli, a efekty ich pracy były analizowane w badaniach naukowych.

– Mamy świadomość, że ten szkolny przedmiot zawierający elementy edukacji seksualnej typu A (wg terminologii Amerykańskiej Akademii Pediatrii) jest solą w oku zwolenników biologicznej i genderowej edukacji seksualnej. Podstawa programowa tego przedmiotu ukazuje bowiem rodzinę opartą na małżeństwie mężczyzny i kobiety, co jest zgodne z art. 18 Konstytucji RP. Wskazuje także na wartość wstrzemięźliwości seksualnej przed ślubem, wierności przez całe życie, pozytywnie przedstawia wiedzę na temat płodności oraz uczy poszanowania ludzkiego życia od chwili poczęcia – zwracają uwagę specjaliści. „Takie ujęcie przedmiotu ’Wychowanie do życia w rodzinie’ odpowiada większości polskich rodziców i wszędzie tam, gdzie jest dobrze realizowane, stanowi dla nich cenne wsparcie w wychowywaniu ich dzieci” – piszą obrońcy życia. Sygnatariusze listu podkreślają, że liczne dowody z badań naukowych przeprowadzonych w Polsce, USA i wielu innych krajach pokazują, że szkolna edukacja, wspierająca rodzinę poprzez uczenie postawy odpowiedzialności, wierności i szacunku dla życia, ma wpływ nie tylko na świadomość młodego pokolenia i na jego postawy, ale także na zmniejszenie liczby nastolatek w ciąży i znaczne ograniczenie przypadków zakażeń chorobami przenoszonymi drogą płciową, w tym AIDS.

„Przedmiot zatem istnieje, zaś wypracowana po długim okresie konsultacji społecznych podstawa programowa jest dobra. Próby zmiany podstawy programowej tego przedmiotu zawsze powodowały znaczące protesty społeczne. Za jedyny problem można uznać brak środków na dodatkowe kursy doskonalące dla nauczycieli oraz brak strategicznych działań państwa wspierających edukację prorodzinną (np. poprzez realizację zakazu udostępniania pornografii dzieciom). Wnosimy zatem o udzielenie wsparcia przedmiotowi ’Wychowanie do życia w rodzinie’” – kwitują autorzy listu do MEN.

za:www.naszdziennik.pl/wp/62898,rodzice-nie-chca-gender.html

Copyright © 2017. All Rights Reserved.