Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Sukces akcji "German death camps"



Billboard akcji "German death camps" najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu ruszy w trasę powrotną. Na trasie przejazdu znalazła się m.in. Bruksela, w której w tym czasie będą się odbywały obrady plenarne Parlamentu Europejskiego.

Do tej pory samochód z billboardem akcji #germandeathcamps przejechał - jak podali organizatorzy akcji na wtorkowej konferencji prasowej - 1000 mil, przejeżdżając m.in. przez Moguncję, Wiesbaden, Bonn, Brukselę, Londyn i Cambridge.

Billboard na początku lutego mogli widzieć także mieszkańcy Moguncji, niemieckiego miasta, w którym znajduje się siedziba stacji telewizyjnej ZDF. Stacja ta - jak przypomniał we wtorek jeden z organizatorów akcji Dawid Hallmann - została przez sąd zobowiązana do złożenia przeprosin za użycie w materiale zwrotu "polskie obozy zagłady Majdanek i Auschwitz".

"Sprawa przeciwko stacji była z powództwa Karola Tendery, byłego więźnia KL Auschwitz. Sąd wyraźnie powiedział, jak mają wyglądać te przeprosiny: że mają być wyraźnie opublikowane na stronie głównej. Stacja ukryła te przeprosiny i jeszcze poprzedziła je swoim komentarzem. Nie do końca przeprosiny były przeprosinami" - mówił Hallmann. Wysłanie mobilnego billboardu miało być, jak podkreślił, "wezwaniem stacji do wykonania tego wyroku".

Choć - zdaniem organizatorów - akcja miała "szeroki oddźwięk" - odniosła "bardzo duży sukces medialny w Polsce", a także była nagłośniona w pozaeuropejskich mediach - telewizja ZDF "w dalszym ciągu nie wykonała wyroku sądu, a edukacja historyczna w państwach zachodnich jest nadal potrzebna". Stąd pomysł na drugą, powrotną, planowaną trasę billboardu.

Billboard najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu ruszy w drogę, odwiedzając m.in. Manchester, Edynburg, Glasgow, Liverpool, Birmingham, Bristol, Southampton, Londyn, Calais, Brukselę, Hamburg, Dortmund i Berlin.

"Tę trasę opracowaliśmy mając na uwadze głosy Polonii. (...) Chcemy zacząć od tour po Wielkiej Brytanii i wrócić przez Brukselę. Za pierwszym razem tak się niefortunnie złożyło, że kiedy byliśmy z billboardem w Brukseli, trwał szczyt Unii Europejskiej na Malcie i w Brukseli nie było ani polityków, ani dziennikarzy, przez co nie dało się nagłośnić akcji" - wyjaśnił Marcin Wolak, jeden z organizatorów. "Teraz planujemy być w Brukseli 1 marca - w momencie, gdy tam rozpoczną się obrady plenarne Parlamentu Europejskiego. To na pewno pomoże nam wypromować tę akcję na Zachodzie" - dodał.

Organizująca zbiórkę na przejazd billboardu Fundacja Tradycji Miast i Wsi informuje także, że - o ile na portalu zrzutka.pl uda się zebrać wymagane środki - billboard ruszy w trasę także po Stanach Zjednoczonych. Przejazd ma być połączony z promocją angielskiego wydania Raportu Witolda Pileckiego.

za:www.stefczyk.info/wiadomosci/polska/suckes-akcji-german-death-camps,19323882834#ixzz4YgybNMFt

Copyright © 2017. All Rights Reserved.