Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

I o to ten cały wrzask? Agora straci miliony po wycofaniu rządowych reklam

W latach 2010-2014 dwanaście ministerstw wydało na reklamę w prasie, radiu, telewizji i internecie ponad 260 mln złotych. „To dwa razy więcej niż wszystkie ministerstwa w poprzednim odstępie czasowym” – piszą autorzy analizy opublikowanej w portalu jagiellonski24.pl. Z tej puli największa kwota przypadła koncernowi Agora SA, wydawcy „Gazety Wyborczej”.

Portal zauważa, że 29 września br. wszystkie 17 ministerstw otrzymało wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Jednak do momentu publikacji raportu na pytania odpowiedziało tylko 12 resortów.

Większość instytucji nie uwzględnia prośby zawartej w zapytaniu. Udostępniają informacje na swój sposób, pomimo dokładnego wskazania celu i zakresu pytania. Wysyłają zestawienia, ale bez uwzględnienia konkretnych tytułów medialnych, a jedynie domów mediowych, które tylko pośredniczą w transakcjach. Inne informują, że takiego zestawienia w ogóle nie prowadzą. Reszta na wiadomości nie odpisuje – nie zdążyła odpowiedzieć do dziś (po dwóch miesiącach) – lub wysyła nienadające się do analizy zestawienie

Z uzyskanych informacji wynika, że spośród czterech segmentów (prasy, radiofonii, telewizji i internetu), instytucje najczęściej korzystają z usług stacji telewizyjnych. Trafiło do nich 79 mln zł. Najwięcej wśród resortów, które odpowiedziały portalowi, na cele promocyjne (137 mln zł.) wydało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Wśród gazet dziennych ministerstwa najczęściej wolały reklamować się w Agorze, która otrzymała prawie 5 mln zł. Po wydawcy „Gazety Wyborczej” uplasowała się spółka Gremi Bussines Communication (wydawca m.in. dziennika „Rzeczpospolita”) – 3,5 mln zł (w tym 24 tys. zł za reklamę w tygodniku „Uważam Rze”). A na trzecim niemiecko-szwajcarski koncern Medialny Axel Springer (wydawca m.in. dziennika „Fakt” i tygodnika „Newsweek”) z 3,2 mln zł.


Kancelaria Prezydenta z 257 tys. zł, które przeznaczyła na komunikaty i ogłoszenia w środkach masowego przekazu, 161 tys. zł przekazała na reklamy w Agorze, a 96,5 tys. wydawcy „Super Expressu” – grupie ZPR Media. Podobnie Kancelaria Senatu, która z 140 tys. zł, 100 tys. zł przekazała do „Gazety Wyborczej”, a 34,5 tys. zł do „Rzeczpospolitej”. Od Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Kancelarii Sejmu odpowiedzi nie otrzymaliśmy

– podał portal.


Niedawno w sieci pojawiły się pogłoski, że w najbliższym czasie z prenumeraty „Gazety Wyborczej” (Agora) i promowania się w tym dzienniku mają zrezygnować instytucje rządowe oraz spółki Skarbu Państwa. Podobne głosy dotyczyły również tygodnika „Newsweek”.

za:niezalezna.pl/73649-i-o-ten-caly-wrzask-agora-straci-miliony-po-wycofaniu-rzadowych-reklam

***

PORAŻAJĄCY RAPORT. Zobacz ile wydaje rząd w mainstreamowych mediach

Kto patrzy władzy na ręce? Nie ten, kto dostaje z rządu pieniądze. W latach 2008-2013 wydatki wszystkich ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w „Gazecie Wyborczej” wyniosły prawie 7 mln zł. Z kolei w tygodniku „Polityka” w tym samym czasie rząd drukował ogłoszenia za ponad 600 tys. zł. I czemu się tu dziwić…

Parlamentarny Zespół ds. Obrony Wolności Słowa pod przewodnictwem posła PiS Adama Kwiatkowskiego przedstawił w Sejmie raport na temat wydatków KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w środkach masowego przekazu w latach 2008 – 2013.

Zobacz na portalu niezalezna.pl informacje zawarte w raporcie:

Wydatki wszystkich resortów na ogłoszenia i komunikaty w dziennikach o zasięgu ogólnokrajowym w latach 2008-2013
Gazeta Wyborcza - 6 mln 877 tys.
Rzeczpospolita - 4 mln 377 tys.
Dziennik Gazeta Prawna - 1 mln 051 tys.

Wydatki wszystkich resortów na ogłoszenia i komunikaty w tygodnikach o zasięgu ogólnokrajowym w latach 2008-2013
Polityka - 603 tys. zł
Newsweek Polska - 562 tys. zł
Wprost - 106 tys. zł

Wydatki wszystkich resortów na ogłoszenia i komunikaty w stacjach telewizyjnych w latach 2008-2013
TVP - 30 mln 850 tys. zł
TVN - 21 mln 905 tys. zł
Polsat - 9 mln 952 tys. zł


za:niezalezna.pl/60246-porazajacy-raport-zobacz-ile-wydaje-rzad-w-mainstreamowych-mediach

Copyright © 2017. All Rights Reserved.