Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Kołodziejski: Medialne lobby naciska na rząd

„Problemem są nieustające naciski, aby główne media komercyjne miały również swój udział – nie tylko w rynku ogłoszeniowym, ale również abonamentowym” – mówi w rozmowie z portalem Stefczyk.info były przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski. Stefczyk.info: Największe media pro-rządowe, a jednocześnie lewicowo-liberalne typu „Gazeta Wyborcza” czy TVN otrzymują rocznie ogromne dotacje od Skarbu Państwa w postaci wykupu reklam, czy ogłoszeń. Czy to rzecz normalna, czy realny problem?

Witold Kołodziejski: Mamy do czynienia z wielki problemem. Dlatego właśnie powstał dziennik „Rzeczpospolita”, który miał być poważną gazetą – rządową, mającą pełnić funkcję informatora i obiektywnego medium prasowego. Jak widać, odpuszczono ten pomysł, a nośnikami rządowych reklam i ogłoszeń są główne media komercyjne. Jednak sprawa ma jeszcze inny wątek...

Jaki?

Problemem są nieustające naciski, aby główne media komercyjne miały również swój udział – nie tylko w rynku ogłoszeniowym, ale również abonamentowym. Pojawiające się propozycje ustaw dotyczące abonamentu medialnego wskazują, iż rządzący chcą przeprowadzić właśnie takie zmiany.

Czyli w dalszym ciągu zasilać media im przychylne, tylko nową pulą pieniędzy.

W tych projektach mówi się o poszerzeniu misji publicznej, że mogą takową pełnić również media komercyjne. Tu chodzi tylko o udostępnienie tym mediom strumienia pieniędzy publicznych z których obecnie finansowana jest misja telewizji publicznej czy radia. Moim zdaniem to jest podstawowy problem, pokazujący, że nadawcy mediów komercyjnych – nie poprzestają tylko na rynku ogłoszeń.

Na ile realne jest przeforsowanie tych zmian i w jakim czasie?

Słyszeliśmy już zapowiedź wprowadzenia nowej ustawy abonamentowej w wykonaniu byłego już ministra kultury Bogdana Zdrojewskiego. Prace nad tym projektem cały czas trwają i świadczy to o dużym lobbingu z jednej strony producentów, a z drugiej nadawców komercyjnych, żeby mieć dostęp do strumienia publicznych pieniędzy. To właśnie w tych pracach zawarty był pomysł skutecznego ściągania abonamentu np. w postaci podatku, czy od poszczególnego domu.

Czy teraz jest dobry czas na wprowadzanie takich zmian?


Czas jest najmniej odpowiedni. Jeżeli rząd chce zmieniać tak ważne przepisy w drugiej połowie swojej kadencji to znaczy, że istnieje bardzo duży nacisk i komuś się spieszy.

Czy PiS po ewentualnym przejęciu władzy ma plan na rozwiązanie tego problemu?

W tym przypadku wymagana jest zwykła przyzwoitość. Obecnie gołym okiem widać, że mamy do czynienia z nieprzyzwoitą dystrybucją pieniędzy. Osobiście uważam, że należy postawić na media publiczne oraz ich odbudowę, ponieważ przez ostatnie dwie kadencje rządów PO-PSL media zostały zdewastowane.

Rozmawiał Łukasz Żygadło


za:www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/kolodziejski-medialne-lobby-naciska-na-rzad-,11936613193#ixzz3G6zqJKDv

Copyright © 2017. All Rights Reserved.