Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Jest europejsko!

Projekt podatku reklamowego jest ledwie na etapie konsultacji, a już wzbudził dramatyczny protest niektórych mediów. Swoim zwyczajem tytuły te wprowadzają opinię publiczną w błąd – wmawiają odbiorcom, że to zamach na niezależne media. Z przekazu tego wynika, że TVN, Axel Springer czy Agora jak nic upadną, jeśli podatek wejdzie w życie. Tymczasem podobny wprowadzony jest w Belgii, Czechach i na Węgrzech.

W Austrii podatek taki funkcjonuje od 2000 r.: jest odprowadzany od reklam w telewizji, radiu, prasie i na plakatach. We Francji opodatkowana jest reklama w radiu i telewizji, a w Grecji − reklama telewizyjna. Polskie rozwiązanie ma zmienić sytuację, w której cyfrowi giganci unikają opodatkowania – nie udało się to uregulować na poziomie całej Unii i podobnie jak inne kraje rząd chce wprowadzić to rozwiązanie na poziomie prawa krajowego. Stawka składki internetowej wyniesie 5 proc. i będą nią objęte wyłącznie wielkie koncerny o przychodach 750 mln zł. Składka od reklam konwencjonalnych będzie zaś na poziomie, jaki jest w Czechach i na Węgrzech – pomiędzy 2 i 15 proc. przychodu w zależności od wielkości nadawcy, rodzaju reklamy. Nikt nie lubi podatków, ale mieszanie niechęci do ich płacenia z hasłami o wolności mediów jest nadużyciem.

Joanna Lichocka

za:niezalezna.pl

Copyright © 2017. All Rights Reserved.