Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Pojawia się nowy instytut badania mediów – Krajowy Instytut Mediów, który został założony decyzją przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz odbiorców interesuje rzeczywista słuchalność radiowa. Stąd otrzymanie dwóch wyników powoduje, że będzie można na ten temat rozmawiać. Krajowy Instytut Mediów ma docelowo prowadzić pomiar jednoźródłowy. (…) Będzie także

pasywny pomiar, czyli wszystkie informacje zbierane są w formie przekazu elektronicznego. To jest typ pomiaru, który był wykorzystany przy niedawno opublikowanych badaniach Krajowego Instytutu Mediów. Pomiar pasywny ma służyć jedynie uzupełnieniu zebranych wyników. (…) Głównym pomiarem do całościowego odbioru mediów będzie jednoźródłowy pomiar pasywny – powiedział prof. Janusz Kawecki, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w audycji „Aktualności dnia” na antenie Radia Maryja.

Kilka dni temu zostały opublikowane wyniki badania Krajowego Instytutu Mediów na temat słuchalności stacji radiowych w Polsce.

    – Od początku kadencji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji miałem zasadnicze wątpliwości co do otrzymywanych wyników. Chodziło o pozyskanie tych wyników, które później publikowane były po opracowaniu przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji i powoływano się na to, że te wyniki są wynikami Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W końcu doprowadziłem do tego, że każdy kwartalny wynik (i później roczny) jest poprzedzony wstępem, informującym o podstawach badania. Badania te prowadzone są przez firmę Kantar Polska na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. To porozumienie badawcze nadawców komercyjnych. Zwracała na to uwagę niedawno dr Jolanta Hajdasz. Jeśli popatrzymy na te wyniki, to opisane są one teraz szczegółowo w każdym opracowaniu kwartalnym podawanym na stronie internetowej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji – podkreślił prof. Janusz Kawecki.

Gość Radia Maryja zwrócił uwagę, że od niedawna funkcjonuje Krajowy Instytut Mediów, który został założony decyzją przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

    – Pojawia się nowy instytut badania mediów – Krajowy Instytut Mediów, który został założony decyzją przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Taka możliwość prawna istnieje. (…) Wcześniej odbyły się spotkania z wieloma grupami zainteresowanymi badaniem. W wyniku tego badania utworzony został Krajowy Instytut Mediów, który właśnie opublikował pierwsze wyniki badań. Dzięki temu mamy teraz możliwość porównania. (…) Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że w odniesieniu do badanych respondentów, to badania Kantar Polska obejmują tylko respondentów od 15. do 75. roku życia. W badaniu, które prowadzi Krajowy Instytut Mediów, bada się osoby od 15. roku życia bez ograniczeń odgórnych –  zwrócił uwagę członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Badania te mogą być pomocne przy planowaniu reklam.

    – Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz odbiorców interesuje rzeczywista słuchalność radiowa. Stąd otrzymanie dwóch wyników powoduje, że będzie można na ten temat rozmawiać. Krajowy Instytut Mediów ma docelowo prowadzić pomiar jednoźródłowy. (…) Będzie także pasywny pomiar, czyli wszystkie informacje zbierane są w formie przekazu elektronicznego. To jest typ pomiaru, który był wykorzystany przy niedawno opublikowanych badaniach Krajowego Instytutu Mediów. Pomiar pasywny ma służyć jedynie uzupełnieniu zebranych wyników. (…) Głównym pomiarem do całościowego odbioru mediów będzie jednoźródłowy pomiar pasywny – akcentował prof. Janusz Kawecki.

za:www.radiomaryja.pl

Copyright © 2017. All Rights Reserved.