Amerykanie przejęli TVN. Co teraz z propagandą?
Scripps Networks Interactive Inc. zrealizował umowę zakupu 52,7 proc. akcji TVN od Grupy ITI oraz Grupy Canal+ - pisze w komunikacie spółka TVN. Co teraz z liberalną propagandą?
Scripps Networks Interactive zapłaci 584 miliony euro za 100 proc. akcji w spółce N-Vision, która bezpośrednio i pośrednio, poprzez Polish Television Holding, posiada 52,7 proc. udziału w kapitale TVN S.A.
Scripps Networks Interactive przejmie również zadłużenie, zarówno na poziomie Polish Television Holding jak i TVN, o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 556 milionów euro.
– Będziemy rozwijać telewizję TVN, ale chcemy, aby była ona skoncentrowana przede wszystkim na polskim widzu –powiedział przedstawiciel nowego właściciela TVN Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive.
– Polacy są niezwykle otwarci, pomocni i dumni ze swojego wspaniałego kraju. Widzę bardzo wiele podobieństw między współczesną Polską i współczesną Ameryką. Czuję się tutaj jak w domu. Bardzo się cieszę, że czeka nas długa i owocna współpraca – dodawał Lowe.
Lowe pytany o to, jak wyobraża sobie TVN za 10 lat, powiedział, że będzie to "spektakularnie skuteczna firma medialna na miarę XXI wieku z treściami udostępnianymi na różnych platformach technologicznych". - Będzie to firma, która sprostała wyzwaniom i będzie wzorcem dla firm z tej branży na całym świecie - podkreślił.
- Bardzo mocno wierzymy, że najlepsze czasy jeszcze przed TVN. Już w tym momencie mówimy o bardzo dobrze działającej spółce. Chcemy, by dalej rozkwitała. Dla polskiego widza TVN powinna stać się najważniejszą stacją telewizyjną, do której sięga, gdy chce informacji czy rozrywki. Treści są najważniejsze - dodał.
Pytanie teraz, co oznacza "koncentracja na polskim widzu". Czy TVN w nowym wydaniu będzie się koncentrowało na formowaniu tego widzą na modłę europostępowej papki, czy może wyjdzie rzeczywiście naprzeciw Polakom, proponując im polskie wartości i tradycję?
za:www.fronda.pl/a/amerykanie-przejeli-tvn-co-teraz-z-propaganda,53494.html